Ett affärssystem för det smarta företaget

En stor fördel med Microsoft Dynamics 365 Business Central är att du inte behöver ha allt direkt. Ni kan enkelt och snabbt komma igång och när verksamheten växer eller behoven utökas bygga på med fler funktioner. En fördel med att det är molnbaserat är att ni kan arbeta vart som helst, när som helst. Read More

Träffa Madeleine Sundberg

Nytt år och en omvärld som vi ständigt bevakar – nu mer än någonsin. Vi har pratat med vår kollega Madeleine Sundberg om framtiden, hur det är att arbeta på IXX och vad som är hennes drivkrafter. Read More

Träffa Jannis Fotiadis

Jannis arbetar som konsult på IXX. Han drivs av att ge kunden ett mervärde med hjälp av den kompetens och rådgivning som han bidrar med. Det är viktigt för Jannis att få fram det större perspektivet med hjälp av digitalisering och teknikutveckling så kan kunden öka omsättningen, spara tid, förenkla flöden och mer. Drivet är helt enkelt att få kunden att förstå mervärdet av allt IXX gör. Read More

IXX Managed Clients

När ni köper en ny klientdator behöver den installeras med rätt programvara, policys och säkerhet. Det tar tid av IT-avdelningen att sätta upp en ny klient och som med mycket annan mänsklig interaktion kan det lätt bli fel. En människa kan lätt glömma något, missa överblicken och tappa kontrollen över hur klienterna på företaget verkligen mår. Read More

Effektivisera er försäljning med hjälp av IT

IT har gått från att bara vara ett stöd till verksamheten till att bli en central del för att bygga ut organisationen. Med IT kan man idag synkronisera och effektivisera mängder av aktiviteter som rör både försäljning, ekonomi, marknad och produktion. Nedan följer 7 enkla punkter för att effektivisera ert arbetssätt och försäljning med hjälp av IT. Read More

Möt Nicolas Stenberg-Daniil

Det här är Nicolas. Nicolas är en av våra rådgivande IT-konsulter, han titulerar sig själv som en kreativ idéskapare med ett stort engagemang och ett högt inre driv. Nicolas brinner för utveckling och för att flöden ska fungera. Om man kan effektivisera och automatisera något så bör man oftast göra det. Men för att kunna se möjligheterna behöver man djup kunskap och förståelse om kundens verksamhet – först då kan man utveckla och skapa de möjligheter som finns. Detta drivs Nicolas av. Att få bidra till ständig förbättring och utveckling. Read More