Träffa Madeleine Sundberg

Nytt år och en omvärld som vi ständigt bevakar – nu mer än någonsin. Vi har pratat med vår kollega Madeleine Sundberg om framtiden, hur det är att arbeta på IXX och vad som är hennes drivkrafter. Read More

Träffa Jannis Fotiadis

Jannis arbetar som konsult på IXX. Han drivs av att ge kunden ett mervärde med hjälp av den kompetens och rådgivning som han bidrar med. Det är viktigt för Jannis att få fram det större perspektivet med hjälp av digitalisering och teknikutveckling så kan kunden öka omsättningen, spara tid, förenkla flöden och mer. Drivet är helt enkelt att få kunden att förstå mervärdet av allt IXX gör. Read More

IXX Managed Clients

När ni köper en ny klientdator behöver den installeras med rätt programvara, policys och säkerhet. Det tar tid av IT-avdelningen att sätta upp en ny klient och som med mycket annan mänsklig interaktion kan det lätt bli fel. En människa kan lätt glömma något, missa överblicken och tappa kontrollen över hur klienterna på företaget verkligen mår. Read More

Effektivisera er försäljning med hjälp av IT

IT har gått från att bara vara ett stöd till verksamheten till att bli en central del för att bygga ut organisationen. Med IT kan man idag synkronisera och effektivisera mängder av aktiviteter som rör både försäljning, ekonomi, marknad och produktion. Nedan följer 7 enkla punkter för att effektivisera ert arbetssätt och försäljning med hjälp av IT. Read More

Hyr din CIO och få ett strategiskt tänk kring IT

Kan era medarbetare arbeta lika bra hemifrån eller från tåget som på kontoret? Har ni sänkt er energiförbrukning med hjälp av smart användning av IT? Har ni identifierat era manuella processer och sett över vilka som kan automatiserats, kanske rent av redan börjat automatiseringsarbetet? Om svaret är nej på någon av de här frågorna så bör ni fundera över behovet kring en CIO (Chief Information Officer). Read More

Fortsätt den digitala resan

Från en möteskultur där majoriteten av företag, samarbetspartners och kollegor träffade varandra på plats till ett nytt arbetssätt där mötet mellan människor sker digitalt – och med moderna verktyg. Vem hade kunnat ana att det var på det här sättet omvärlden skulle accelerera digitaliseringen. Med hjälp av något så tragiskt som en pandemi. Read More